4 přesvědčovací techniky které byste měli znát

vizePřesvědčování není nic jiného, než manipulace ostatními lidmi. I když to zní tak trochu nemorálně, nemusí tomu tak být. Můžete použít tyto techniky např. pro charitu, nebo aby se lidé chovali ekologičtěji, či jedli zdravěji.

Dejte předtím než se zeptáte – pokud něco od ostatních opravdu chcete, měli byste to být vy, kdo jako první něco nabídne. Teprve potom budou lidé ochotní vám pomoci. A a pamatujte, že i malá věci fungují.

Peníze ne vždy fungují – možná si myslíte, že peníze jsou ten nejlepší motivátor, ale ne vždy tomu tak je. Vlastně spíše tomu tak není. Např. pokud byste dobrovolníkům platili za jejich práci, jejich výkonnost by šla dolů v porovnání s jejich pracovním nasazením jako dobrovolníků. Pokud jim platíte, přepočítávají svou práci a energii na peníze namísto toho “aby to dělali, protože je to baví.”

Podobně to platí jako když se zeptáte právníků, zda by byli ochotni pracovat za 300/hod. pro dobročinné účely. Všichni odmítnou. Pokud se však zeptáte “byli byste ochotni zdarma pomoci potřebným?”, překvapivě mnoho bude souhlasit. Už to není o penězích, ale o podpoře komunity a sounáležitosti. Pokud chcete, aby lidé dělali smysluplnou práci, nemůou být peníze jedinný motivátor. Namísto toho se snažte apelovat na jiné hodnoty.




Použijte shodu – Přesvědčte lidi, že “každý už to dělá”. A dejte jim možnost být toho součástí. Ve všeobecnosti jsou 2 typy shody.

Shoda popisná – kdy se jedná o to, co ostatní lidé dělají a..
Shoda příkazová – kdy jde o to, co by lidé měli dělat

Nikdy byste neměli použít tyto dvě shody v konfliktu.

Poukázání na pokrytectví – lidé nechtějí být pokrytci. Pokud má mít kuřák veřejný projev o škodlivosti kouření, dostává se jeho osobnost do konfliktu mezi tím co dělá a tím co říká. Není pak překvapením, že v následujících 6 měsících takovíto lidé v mnohem větší míře přestali s kouřením, než ti, kteří takovýto projev neměli.

Abyste dosáhli změn v chování, zapřičiňte, aby dotyčná osoba udělala veřejný projev, kde se k takovému činu zaváže.



Shares 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *