Jak překonat krizové situace?!

jak se chovat pri projevuV jednom z minulých příspěvků jsme psali o faktorech, které negativně ovlivňují naši každodenní výkonost. Posledním z témat byla fyziologie, která hraje často ve stresových situacích hlavní roli a v tomto článku se dočtete, jak s těmito negativními efekty bojovat. Do stresových situací nás může dostat okolí, ale můžeme se v nich octnout i vlastním přičiněním. Nedostatečnou přípravou, obavami že něco nezvládneme, či pouhou zbrklostí. Důležité v takové situaci jsou v podstatě jen 3 věci: Dýchání, dýchání a ještě jednou dýchání.

1) Je potřeba dýchat pravidelně – to je nejdůležitější zásada zklidnění organizmu a bystřejšího myšlení. Nezáleží na tom jestli se budete 4 vteřiny nadechovat a 6 vydechovat,  5 vteřin nadechovat a 5 vydechovat nebo 4 vteřiny nadechovat a 4 vydechovat, důležitá je pravidelnost.

2) další věcí je plynulost. Nádech i výdech by měl být plynulý, bez výraznějších rázů. Pro nádech si můžete představit plíce jak se je při nádechu snažíte naplnit všude stejně, pro výdech, jako když máte před sebou svíčku, vyfukujete na ní a udržujete třepotání plamenu stále stejné.

3) dýchejte do oblasti hrudníku, nesnažte se tedy o nějaké hluboké dýchání a ani nedýchejte povrchně.  I přesto, že veškeré psychologické pochody se odehrávají v mozku, náš vnitřní pocit je, že se odehrávají v hrudníku či v srdci. Když se s někým objímáte, tisknete se k sobě právě hrudníkem, když nosíte své dítě, tak ho nosíte též na hrudníku. Oblast hrudníku je pro nás oblastí klidu.

Až vám příště někdo před prezentací řekne: “Pořádně se nadechni”, odpovězte: “Díky, ale radši budu dýchat klidně.”

A zlomte vaz

Shares 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *